tisdag 9 juni 2009

Bättre i handen

Nu kan jag sticka igen vilket känns jätteskönt eftersom det är stickdagarna i Sannahed, Kumla nu i veckan. Jag har anmält mig till kursen om Estniskt spetstickning och det hade varit lite snopet om jag inte skulle kunnat sticka då.

Men nu har jag avslutat trekantsjalen som jag började på innan handen blev skadad. Den är stickad med 1 tråd av Multi Mohair och 1 tråd av Diva, bägge från Marks & Kattens och stickor nr 9. Tyckte den blev lite sticksig annars helt okej.

Om ni undrar vad jag gör av allt jag stickar så kan jag tala om att en hel del stickar jag upp som modeller åt Garn & Vävmix i Byn.

1 kommentar:

Carina sa...

Vilken tur att du kan gå på den där estniska stickningen. Det fanns som work-shop på Grötö när jag var där men jag lyckades inte kunna pressa in det i mitt program. Hoppas du kommer att tycka det är roligt. Jag tycker det ser jättevackert ut.