måndag 25 januari 2010

Modeller

Har gjort en mössa och ett par vantar, fast det blev egentligen inte ett par för jag lyckades göra två högervantar.

Men det gör inte så mycket för enligt mönstret så ska man sticka vantarna fram och tillbaka och sy ihop dom, gjorde så på den första men den blev hemskt obekväm. Då kom Katarina och jag överens om att göra den andra på vanligt sätt utan söm. Så förhoppningsvis gör det inget att det blev två högervantar.
Det är stickat i garnet Fame Trend och med stickor 5 & 6 mm



3 kommentarer:

Carina sa...

Du får göra som jag. Sticka vantar med tumkil och då slipper man enkelt problemet med höger och vänstervantar. Båda blir likadana. Vad jag sett på bloggar så är du inte ensam om problemet med två likadana vantar. *ler*

Eva i Halmstad sa...

Känner igen de där med lika vantar, bara att bita i de sura äpplet.

Jag gillar också orcideer, blir överlycklig när dom blommar om, stolt.

Må så gott på dej
Eva.

Carina sa...

Du har något att hämta på min blogg.