tisdag 11 januari 2011

Knyppling och stickning

Igår kväll var jag på första knyppelträffen för detta år. Tänkte försöka mig på en liten knypplad duk, mönstret som jag hittade är inte ett originalmönster, följde nog med någon gång när jag köpte en begagnad knyppeldyna. Mönstret heter Danska stjärnor men det finns ingen arbetsritning så jag och Inger (fröken) hade lite problem med hur jag skulle börja så det blev inte mycket gjort på kvällen. Men den blir nog fin när den blir klar.



Ikväll var jag till Kumla bibliotek på stickcafé, jag och Pysseltrollet visade hur man stickar 2 sockor samtidigt på en rundsticka. Det var kul.







5 kommentarer:

Birgitta sa...

Tack för igår, det var trevligt.
Jag lånade en bild av dig från Kumla. Är det inte ok så hör av dig...

Camilla sa...

Oj vad många elever du hade

Smycka sa...

Knyppla ser så himla roligt ut. Ska bli intressant att se hur duken blir. Har aldrig stickat två sockar samtidigt. Bara två ärmar. *haha* Har i och försig inte stickat så många sockar heller. *hehe* Synd att jag inte bor närmare, hade varigt roligt att se. =o)

Mari G sa...

Hej

Ooh vad trevligt ni ser ut att ha det. Hmmm, kan ni inte komma till nora och visa detta med två sockar samtidigt också? :-)

Mari G (i Nora)

monsterfjant sa...

Hej!

Hamnade på din blogg pga Herman, gud vad söt han är och vad fin han och hunden är tillsammans ;-)

Såg oxå att du stickar 2 sockar på samma sticka och blev nyfiken på hur man gör, men eftersom jag bor för långt bort undrar jag om du vet någon stans på nätet som man kan läsa mer om det,,,

Lena-Maria