söndag 1 juli 2012

VARNING

för endast knyppling i detta inlägg.

Jag och ett gäng andra tjejer från Örebrouddarna var iväg på den
  Stora Knyppeldagen i Vadstena i fredags igen. Och det är så kul.
Men denna gång hann vi inte gå och titta på kurserna, utan vi koncentrerade oss på utställningar istället.

Först den på Vadstena Slott





















Sen var vi naturligtvis på besök hos Elsa Peterson



och Svenska Spetsar.  
I deras skyltfönster hade dom hängt upp en gardin som medlemmar fått knyppla små "bilder" till och som sen sammanfogat. Den var jättevacker.










Vid korsningen vid Svenska Spetsar hade dom målat  om övergångsställena, 3 st var det.



På eftermiddagen satt vi utefter gatorna och knypplade










Min egen spets.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig dag du har haft, du måste ha trivts som fisken i vattnet...;)

Mellvi sa...

Underbara bilder, du måste har trivts:))

Emilia sa...

Oj oj så mycket snyggt - när dygnet har 25 timmar så måste jag nästan lära mig knyppla, i alla fall försöka!

PJAK sa...

Åh Elsa Pettersson finns kvar :)
Måste dit i år för jag missade förra året. Fortfarande dottern som driver affären eller har någon yngre förmåga tagit över?