onsdag 2 oktober 2013

Födelsedag

Har för ett litet tag sedan haft 50-års kalas, 
vilket har gjort att orken med handarbete legat väldigt lågt.


MEN dessa vantar som är oktober månads Hitte-på(se) från Granhammar har jag hunnit gjort.
Mönstret är inte som vanliga mönster utan mer som en saga.
 Underbart garn och jag kan ju bara säga, MISSA INTE DETTA





Och denna bok har jag fått och bläddrat massor i



Sen var det då själva kalaset med en massa nära och kära (83 st)
Karin höll ett tal, sedan spelade hon och Catarina en snutt.
Catarinas instrument är en triangel gjord av strumpstickor
och fjärde strumpstickan plingar hon med.
Fantasin hos dessa tjejer är det sannerligen inget fel på och roligt hade vi andra


 Fick en hel del blommor, både krukväxter








och buketter. 
Tyvärr så är det så här hemma, att vaser måste stå HÖGT upp, 
annars gosar/tuggar katterna på blommorna och välter ut vaserna. 


Fick även en del garn






Och ullfibrer



Det är nämligen så att jag hade önskat mig pengar till en spinnrock
modell Ashford Joy Combo.
Och jag fick det jag önskade, så nu är spinnrocken beställd



Men jag fick även några andra spinnrockar 



Eftersom jag varit tvungen att vila en del så har det blivit mycket läsa av

Denna bok tyckte jag var tråkig




Medans denna var betydligt bättre.


Har även läst boken "Kaffe med musik", men glömde ta kort på den. En roligt lättsam bok som jag verkligen rekomenderar

I helgen ska jag på Stickstämma i Ransberg. Det ska verkligen bli trevligt



4 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Grattis!!!
Mycket fina presenter du fått!

Mellvi sa...

Tack för en underbar fest med god mat, dryck o så god tårta:) alla presenter är du GULD VÄRD! Kram

Manduzana stickar sa...

Men gud, vilka söta små spinnrockar du fått :)

Mellvi sa...

Jag har beställt boken vantar för alla årstider, hoppas att boken kommer SNART!