onsdag 13 november 2013

Det är livsfarligt

men attans så kul, att lära sig nya saker.
Var på träff på Örebro Läns Museum, där slöjdföreningen lärde ut hur man väver med bandgrind.
Det gillade jag verkligen.





Har knypplat dessa och gett till en vän som blivit farmor.


I lördags var jag och en vän till Lillkyrka stickcafé och hälsade på. 
Dom ingick i en konstrunda som pågick i Glanshammar med omnejd och visade upp vad dom hållit på med sina träffar.



Hantverkscaféet här i Garphyttan har haft besök av Catarina som lär oss tvåändsstickning.
Jag har gjort det förut, men behövde friska upp minnet.



Här läst ut denna bok och som jag verkligen tyckte om. Inte för att jag direkt lyssnar speciellt mycket på hans sånger, men tycker att han är otroligt duktig på det han gör och så tycker jag han verkar vara en så härlig person.



2 kommentarer:

Mellvi sa...

Fint band du vävt, och trevligt var det i Lillkyrka. Men dom små söta sockorna är jag så glad över, men det var mormor jag blev inte farmor :)) hihi jag har ju två söner så någon gång kanske man blir farmor också :-) kram

Carina sa...

Vilken vacker knyppling du gjort igen. Jag önskar jag hade tid att ta upp knyppling igen.
Jag har aldrig vävt i hela mitt liv oavsett teknik. Men ibland skulle det vara kul att pröva något helt nytt.
Tvåändstickning har jag dock testat. Har ett par pulsvärmare som ligger i garnkorgen och väntar på att någon dag i framtiden bli klara. Det var väl inte min grej kan man säga.