onsdag 12 oktober 2016

Samma fråga och samma svar varje gång till mig själv

Varför så många projekt på gång samtidigt frågar jag mig själv argt och bestämt, återigen, 
och svaret blir, för att det är så otroligt kul, återigen. 
Att jag aldrig lär mig att jag känner som om att jag inte kommer någonstans med det jag håller på med när jag håller på med så mycket, blir ju bara stressad egentligen.
Och det skulle nog inte hjälpa om dygnet hade fler timmar, 
för dom skulle fyllas på med ännu mer projekt, med all säkerhet.
Detta är vad jag gör just nu
Läser naturligtvis, varje kväll vid sänggående och ibland även dagtid.
Denna bok var tråkig, även om den hade sina ljuspunkter ibland.

Detta är en kvilt som heter 365 challange, och sys på maskin.
Finns som en grupp på facebook
Ligger lite efter, då jag började i mars med att sy kvilt och denna kommer med ett block varje dag.
Har i nuläget kommit till 24 mars.

Sen har jag denna som heter QP:s mysteriekvilt 2016.
Det är handsömnad och har ett antal hexagoner kvar.
Finns som en grupp på facebook.

Ytterligare ett handsömnadsprojekt. Smitten Quilt.
Finns också som en grupp på facebook.

Sen har jag stickat klart Somrasjalen men inte blockat den än.

Ny sjal på gång, denna heter Cross Bond

Sen broderar jag vidare på mina katter

Och så lite virkning.
Fick denna bok av en vän i julklapp förra året. Har nu kommit till stjärna nr 85.
Min tanke är att stärka dom och hänga i julgranen, men kanske inte till detta år.

 Och så har vi då knypplingen.
Denna började jag med i somras när jag skulle sitta i Vadstena och knyppla,
Liten och enkel, men inte klar

Och denna fina halsduk som jag nu har hållit på med ett tag.
Den ska bli 1,5 meter, är nu 50 cm.
Men eftersom jag har lovat att låna ut dynan till en tjej när jag är klar så gäller det att sätta fart.


Har även en väv sitter i vävstolen, men orkade inte gå till vävlokalen och fota den idag.
Dåliga kort, men min kamera och jag är osams, den vill inte alls som jag vill längre.
Måste sätta mig och läsa igenom bruksanvisningen ordentligt, misstänker att det har gjorts någon ändring, men vet inte vad. Det är ju fler än jag som använder den.

1 kommentar:

sjusoverskan sa...

Hahaha, som jag ungefär!!!
Man måste väl ha lite på gång annars blir det för tråkigt!!!
Kramelikram Inger