söndag 8 mars 2020

13:e inlägget

nu är det segt igen.
En kropp som strejkar och som gör att jag vissa dagar inte orkar göra något.
Tycker efter några dagars vila att nu har jag laddat batterierna och känner mig pigg igen och börjar naturligtvis att baka, städa, plocka, promenera och handla på en och samma dag och kraschar på kvällen igen. Och för varje gång tar det längre tid att ladda batterierna.
Jag hatar verkligen det här, men samtidigt vet jag att det kunde vara sämre och andra har det betydligt mycket värre än mig, men just nu hjälper inte det.
Hur mycket måste jag vila för att orka träna mig bättre, för att kunna komma till ro för att komma ihåg enkla men ack så viktiga övningar för kroppen, för att komma ihåg att jag faktiskt  lagar mat som INTE får brännas vid eller ta eld som jag lyckades med för 1,5 år sedan (har nu en ny spis).

Nog gnäll för ett tag framåt, gillar inte att gnälla egentligen, 
men ibland måste jag få rensa ut tankarna

Lite hinner jag med att handarbeta, 
men jag har redan börjat med julklappar så jag kan inte visa upp det på bloggen.


Men dessa sockor är till mig själv, så dom kan jag visa
Sockorna Hylestad av Evelina Roos och garnet från Tant Kofta



Inga kommentarer: