torsdag 9 september 2021

28:e inlägget

Byggkaos de Lux minskar sakta men säkert här hemma.
Men för egen del har jag sprungit hos vårdcentralen och sjukhuset 1-2 gånger i veckan sen jag kom hem från Öland. Visserligen hade jag kontaktat vårdcentralen under sommaren för en tid under hösten, för att kolla av min ökade värk osv. men hade inte riktigt räknat med den responsen som jag fick. Dom har tömt mig på ett antal blodrör och diverse undersökningar, och det är verkligen jättebra. Inom 3 månader får jag kallelse för operation av ett bråck i magen efter tidigare operationer, det som kompliserar det hela är att tarmarna sitter fast i bråcket och blir därför en stor operation. Det var en av de saker jag märkt att jag har haft problem med. Lite värden på de olika proverna som var lite för höga och som kollats upp. Sen ska jag träffa sjukgymnast, men dom håller på och ska starta upp ett "Livsstilsprogram" som jag ska få vara med i. Det är tydligen för de personer som har kroniska problem och inte bara behöver få några övningar för att sedan bli bra. Ska bli intressant att se vad det är. Sen ska en dietist höra av sig också. Och som jag skrev tidigare, det är verkligen superbra att få hjälpen och veta att dom verkligen lyssnar och förstår, men det blev så mycket på en gång, så jag känner mig helt slut och väldigt rörig i huvudet. Men det blir säkert bra i slutändan.

Var på familjeutflykt till Kolmården med barnen och deras familjer. Hade med mig min permobil och det var helt suveränt, även om jag fick agera packåsna. Det var underbart kul.

Håller på och stickar julklappar för fullt, men hinner med lite annat mellan varven.
Som föräldrarna sagt att barnen behöver.

Vantar till Paulina


Sockor till Airon

Om storlekarna blir bra blir det flera till dom

Och så har jag läst denna bok.
Väldigt spännande och bra

Inga kommentarer: