torsdag 9 oktober 2008

Kurs........

har jag varit på i knyppling där vi skulle hitta på något eget som vi skulle knyppla, för att se även brodera på. Nu är ju inte jag en person med stor påhittighet därför köper jag alltid mönster men skam den som ger sig. Började att rita ett fönster med en balkong med tjusigt balkongräcke. Men när jag började knyppla så blev det ett torn istället och med helt andra knyppelvarianter än vad jag tänkt från början. Men intressant blir det. Till nästa gång kursen är ( om cirka en månad) ska det vara färdigknypplat för att kunna sys fast på ett tyg och broderas på.




Ett nytt djur till krubban har det också blivit.


Sen en kväll träffades vi i Sticka-Té och hade workshop i nåltovning. Det var Pia Bergfjord som var där och undervisade.
Ett hjärta fick vi alla prova på




Medans jag har gjort detta har Marina pysslat med 3D-kort


Och så har hon gjort stickmarkörer till mig.


Inga kommentarer: