söndag 6 juli 2008

Lite av varje

Hemkommen från Norge för lite över en vecka sen. Håkan åkte med mig hem, hade aldrig klarat hemresan själv. Och nu hann jag med att titta lite på omgivningarna, det är vackert även om jag inte är så förtjust i snö så är det lite roligt att se att det fanns så mycket i slutet av juni. När vi åkte turistvägen över Haukelifjäll så låg det ca 3 meter höga snödrivor utefter vägkanten.


Dagen efter hemkomsten åkte jag till Vadstena tillsammans med andra i knyppelföreningen. Vår förening tillsammans med andra föreningar sitter ute på gågatan i Vadstena och knypplar. Ett arrangemang som Svenska spetsar anordnar varje år. Det är jättetrevligt. Jag passade på att knyppla ett litet hus till en nyckelring.



Har även stickat lite på junosjalen, men jag tror inte den blir så lång som jag tänkt mig, det är så tråkigt att sticka raksträckan, och har upptäckt att det blir lite hål där det inte ska vara hål. Men men.... jag SKA göra den klar.


Har även stickat klart en av julimånads socka





Sen var Håkan och jag till Västerås på Power Big Meet en kväll. Kanonväder med kanonbilar, vi hade med oss stolar och fika, kan inte bli så mycket bättre.




Var även till Nora med Marina & Johnny och deras "respektive" Carl & Jenny, när det var Nora dagarna. Ett måste när man är där är att köpa Noraglass, den är inte billig men attans så god.

3 kommentarer:

Ylva Kangedal sa...

Hej !

Hur orkar du ?????
Först Norgeresan sen Vadstena och sist men inte minst Power Meet.
Snyggt hus du knypplat !
Kram Ylva

Knyppeltanten sa...

Tyvärr så gör jag inte det, men det vill inte min hjärna tala om för mig, utan det gör kroppen när det redan är försent.

Monica Hansen sa...

Häftig nyckelring!