onsdag 25 februari 2009

Knyppling, virkning och utmaning

Var på knypplingen i måndagskväll och gjorde en tomte till, fast när jag kom till slutet insåg jag att grötskålen var i helt fel färg, så det var till att knyppla baklänges och göra om i rätt färg. Jag är ganska petig när jag bestämt mig för att göra speciella saker, då måste det bli som det ska vara.


Och ikväll var jag på träff med Sticka-Té, där vi provade på att smygmaskvirka, vi skulle göra en vante, men jag och någon mer kände att det blev för stort så vi gjorde mindre saker. För henne blev det en äggvärmare och för mig en "grytlapp" till kastrullhandtag. Virkning är inte riktigt min grej men det här var faktiskt kul.


Fick idag tillsänt oss några bilder på vår raring som vi får hämta nästa onsdag


Våra två fyrbenta barn bor fortfarane kvar här hemma, så det lär bli ett röj utan dess like när Xena kommer hem



Jag har fått en utmaning från Carinas liv och stickning ska försöka och svara på denna utmaning och även skicka den vidare vilket är betydligt svårare eftersom det är så många utmaningar som skickas runt.

Reglerna som gäller för utmaningen är att

· Länka till den som utmanat dig.
· Berätta 8 sanningar/vanor/ovanor om dig själv.
· Utmana 8 personer i slutet av ditt inlägg.
· Skriv ett meddelande i deras bloggar så att de vet …

Mina sanningar/vanor/ovanor är

1. Är överdrivet ordningssam (enligt andra)
2. Blir stressad när jag inte har tillgång till bil, även om jag inte behöver den jämt
3. Behöver ha egna stunder för mig själv
4. Har svårt att sitta still utan att göra något med händerna
5. Älskar katter och hundar
6. Tycker illa om personer som vänder kappan efter vinden
7. Önskar att jag orkade städa mer
8. Har svårt att säga NEJ

Skickar denna utmaning vidare till.

1 kommentar:

Emma sa...

Åh, vilken sötnos som ska flytta hem till er!

Tackar för utmaningen! Dock avstår jag denna gång eftersom jag fick precis samma utmaning för bara någon dag sedan.