tisdag 15 juni 2010

Första men absolut inte sista

gången som jag färgar garn.
Var till Granhammar på stickcafé i går kväll och där fick man prova att färga garn.





Jag har som sagt aldrig gjort det förut eftersom jag vet hur dålig jag är på att kombinera färger med varandra. den saken sköter Håkan mycket bättre. Men å andra sidan behövs det inte kombineras egentligen, det är bara att leka. Kul var det i varje fall.

Marina och jag färgade varsin härva. Marinas är den blå, min vet jag inte vad man ska säga att det är för färg men tycker att det lutar åt höstfärger.





Här hänger dom på tork efter dagens sköljning



Naturligtvis hann vi sticka också, jag fortsätter med lite blommor.






3 kommentarer:

Camilla sa...

Såååå underbara färger, tycker din påminner om rabarber.

Unknown sa...

Den blev jätte-läcker! *mums*

Helena sa...

Härliga färger på garnen. Ni verkar ha haft trevligt, det ser man på bilderna.