torsdag 19 april 2012

Jag fortsätter

på mina sjalar, den ena stickad och den andra virkad, men mest blir det den stickade för tillfället.


Fick en förfrågan om jag kunde hjälpa en tjej med ett mönster ur boken Vampyrstickning, för hon fick inte ihop det. Och det var inte det enklaste vill jag lova, det tog mig 11 timmar att hitta felen, sticka hjärtkanten och skriva om det så att det blev rätt. Väldigt irriterande med flera fel i samma mönster.


Lite knyppling har jag också hunnit med, gjort klart spetsen Tittut. 



Har varit och tatuerat mig idag, satans vad ont det gjorde, men det var värt det. Jag är helnöjd.



1 kommentar:

sjusoverskan sa...

Så är det tyvärr med mönster, de kollas inte upp så noga. Följer ju med stickboomen, mönster spottas ut och då blir det inte så noga.
Fin blev spetsen!
Kram Inger