tisdag 9 augusti 2016

utomhusaktiviter

Det har varit mycket av den varan sedan vi (jag och maken) kom hem från Öland.
Föst en medlemsträff med Nerikes Kattklubb, vår kattklubb här hemma. Vi var till en park inne i Örebro, grillade, pratade, jagade pokemon (vissa) och spelade kubb (vissa).


Var på auktion i Röfors förra helgen och efter den geocachade vi. 
Tog en tur som heter "Västra Laxsjön runt" och som var 20 catcher plus finalen.
Men naturligtvis tog vi några som inte tillhörde den serien också, eftersom dom fanns efter vägen
Perfekt då vi fick inviga vår nya teleskopstege, och vi var andra och tredje person som loggade denna catch. Tyvärr han det bli väldigt mörkt innan vi var klara men vi fortsatte ändå, vi hade bra ficklampor. Gjorde klart hela serien, inte helt lätt, men kul. Tyvärr hjälpte inte riktigt ficklampan, så jag gjorde en ordentlig praktvurpa, bröt inget men min kropp gillade inte den behandlingen och hämnades ordentligt ett antal dagar efter.


Då han jag läsa denna bok. 
Den var rörig och var igenom nästan halva boken innan man förstod hur det hela vävdes samman.

 Men så i helgen som var, var det dags igen för en geocaching tur, lördagen var maken och sonen med. Då åkte vi en tur bortåt Kvismaren utanför Örebro.
nu behövdes inte stegen eftersom sonen är ung och vig.



 Och söndagen var vi ute igen med sonen och hans flickvän. Även nu fick han klättra.




Och sen igår kväll var vi på bilbingo i Karlskoga med dottern, hennes sambo 
och delar av hans familj.
Vi var visserligen utomhus men satt i bilarna, då vädret inte var det bästa.
Och inte vann vi heller. Dom flesta uppskattade det, men insåg att jag och dotterns svärmor mest blev rastlösa av det hela. Kan mycket väl tänka mig att följa med fler gånger om jag slipper spela och kan sitta och handarbeta istället.


Jag handarbetar en hel del, både med stickning och sömnad, men nästan allt jag gör nu är presenter och julklappar, därför kan jag inte visa det här.

Inga kommentarer: