tisdag 12 februari 2008

Slöjdcafé

Ikväll var jag, Marina och Birgitta på slöjdcafé i Örebro hos Fröjds Hantverk.
Denna gång var det broderi som gällde. Vi broderade med pärlor och koppartråd på tyg och/eller tovat.
Har även hunnit med att knyppla ytterligare en figur till krubban (som kanske blir klar till julen i år) det är första ängeln av fyra.
Eftersom kroppen sagt ifrån så har jag legat och läst en del, just nu läser jag "Skumtimmen" av Johan Theorin, riktigt bra måste jag säga.
Är med i Bokiabiblioteket, så jag var och bytte till mig en annan bok idag, måste ha en ny bok att ta till när den här tar slut. Det skulle vara katastrof om jag blev klar med en bok och inte hade någon annan att börja med på en gång. Men snart börjar bokrean och då är jag en given kund redan vid starten kl 00.00 på natten.




Marinas aslter


Inga kommentarer: