onsdag 6 februari 2008

Stickcafé

Var på stickcafé ikväll. Det var en tjej där på besök som heter Anneli Harajoja och har gått på HV och gjort ett specialarbete om en vante från Finland, Ryavante heter den. Hon höll ett litet föredrag och i samband med detta så var det en work-shop där man fick prova på att sticka denna vante.
Det var jättemycket folk och så trångt så jag kände att jag inte orkade koncentrera mig på att sticka där, utan tittade på och köpte ett häfte med en beskrivning. Gjorde en liten provlapp hemma sedan och kunde ganska snabbt konstatera att det var alldeles för pillrigt för mig, men attans vilka fina och sköna vantar hon hade gjort. Själva ryatrådarna blev på insidan av vanten, nästan som ett foder och prickarna på utsidan som mönster.

Så här ser min provlapp ut och det är ju alltid kul att få prova på något nytt.



Inga kommentarer: