onsdag 27 februari 2008

Marsmönster

Har legat på latsidan ett tag nu men tänkte försöka komma igång igen.

Har läst klart boken om Per Gessle och den var lika bra som jag trodde att den skulle vara. Har även stickat på en mysteriestickning från pyssel.net och har även knypplat ängel nr 2.
Hmmm.... har nog inte legat på latsidan ändå verkar det som.

Var på Bokrean och hittade en bok om stickat i naturfärger som jag föll för.


Jag har sagt till mig själv att aldrig mer sticka en tröja för det tar för lång tid, men hittade en underbar i boken, och så har ju marsmönstret kommit både från Sockklubben och Pulsklubben, därför åkte jag, Håkan och Birgitta till Tittis Bod för inköp av garn. Det blev lite grann, men inget till pulsvärmarna, tar lite av det jag har hemma.

Var på stickcafé ikväll, har börjat med sockorna i dominorutor så jag var så koncentrerad att jag varken hörde eller såg något annat. Har aldrig stickat domino förut så det är spännande och verkar inte så svårt, fast det var någon som frågade hur man skulle göra när man kommer till hälen och det vill jag inte ens tänka på just nu. Fast å andra sidan så brukar det falla sig rätt när man väl kommer dit.

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Vad är de för garn de på sista bilde , överst till höger röd rodt brunt, de är så vackert. Vill ha.
Ha en go helg på dej.
Eva.

Bloggblad sa...

Här var det minsann inte bara "pyppling" som gäller!
Väldigt snygga spetsar tycker jag dock... jag som bara kom till Hjärtat och korgen...

Min svärmor var från Vadstena och dessutom knyppellärare, så vi har ärvt en mängd spetsar i alla varianter, från provlappar till färdigt.
När dottern var 2-3 år och var hos farmor, var hon tyst oroväckande länge.... Hon hade hittat sin farmors knyppeldyna under sängen med några hundra pinnar - och när vi till slut ropade och frågade vad hon gjorde, kom det så självklart: Jag pypplar!

Men för ett proffs tog det inte så många timmar att reda ut pinnarna...