söndag 10 augusti 2008

Beroende

Jag har ett stort beroende av vissa saker i mitt liv och det är att läsa, knyppla och sticka, MEN har nu fått in ett nytt beroende, att köra mc. Vilken njutning det är och för min kropp så är det konstigt nog bättre att köra själv än att sitta bakpå. Fast som med allt annat som jag pysslar med så är det begränsat pga av något som heter värk. Och för er som känner mig kan jag bara säga... ja ja jag vet att jag har svårt med begränsningar (fniss).


Men nu har Håkan åkt tillbaka till Norge så nu är det slutåkt för i varje fall 2 1/2 vecka.

Finns vissa som ville följa med



Vi har besökt goda vänners sommarstuga där vi åkte ut på deras motordrivna flytbrygga och åt kräftor och räkor tills vädret satte stopp för det hela.


Åskan dundrade och gick oavbrutet under kvällen, vi hörde inte ens att den slog ner i ett träd precis utanför.



Har även varit i Rättvik på Classic Car Week. Vi var bara där på tisdagen då det är den stora cruisarkvällen. Sov över hos en svåger och svägerska som bor i Mora. Det är inte så ofta vi ses så det var jättetrevligt, synd bara att dom jobbade.

Våra vänner Svenne och Lena var där med sin bil.





På vägen hem hann vi besöka Clas Ohlson, Leksands bröd och ett stort loppis som heter Tullivippa.

Hemma händer det en del med köket, allt är klart utom luckorna. Dom har det gått spöken i, färgen som vi nöjde oss med funkade inte, vi var lite snåla därför blev det i slutändan dyrare.

Fick alltså köpa en annan sorts färg men vi tog i samma nyans, men den blev i varje fall inte likadan. Luckorna är målade och klara på en sida mer hanns inte med. Nu får det vänta till Håkan kommer hem nästa gång. Lådorna är det ända som är klart. Färgen ska vara en mörk nyans av Terracotta. hmmmm........



Har hunnit sticka klart Augusti månads sockor Spring Forward. Sticka dom i ett garn som heter Love, Baby og Hosegarn, 80 % ull och 20 % polyamid. Dom här var också roliga att sticka.




Nu under några dagars tid ska jag ligga i soffan och läsa och titta på filmer, då ska dessa underbara vänner få ge mig mer energi. Dom får en att må så bra.




2 kommentarer:

Ylva Kangedal sa...

Vila dig ordentlig så du orkar med allt som kommer under hösten.
Kom hem idag från en liten semestertripp.
Sockorna blev som vanligt snygga. Klappa mycket på kissarna det ger bra energi.
Kram Ylva

wigdis sa...

For noen skjønne katter du har. Ser at de koser seg.