söndag 1 augusti 2010

Mycket att göra

det var ett tag sen jag uppdaterade men tiden bara rinner iväg. Vad har jag då gjort, ja inte stickat i varje fall och inte knypplat heller. Men däremot så har jag inventerat alla mina knyppelmönster.

Hela familjen tog sig en tur till Ullared en dag. Ungarna har tjatat i flera år att vi skulle åka dit så nu äntligen blev det av. Fyndade lite grann.


Sen har vi renoverat hallen, Johnny hjälpte till att lägga nytt golv och Marina hjälpte till att måla. Min lillebror kom på besök när jag och Håkan var borta och Marina målade, så han hjälpte henne lite.


Jag och Håkan tog oss en tur till Mora för att hälsa på svåger och svägerska. På vägen dit besökte vi Ljusnarsbergs kyrka i Kopparberg, där vi gifte oss för 28 år sen,



sedan var vi till Rosa huset i Borlänge



och sist men inte minst loppiset Tulavippa. Man blev så glad när man klev in där och det första man ser är detta.


På hemvägen åkte vi till Kampes och där fyndade jag lite. Först gången som jag är där men ABSOLUT INTE den sista. Garnet ska jag ha till knyppling.


Johnny har jobbat i Karlskoga på "Putte i parken" i 4 dagar så vi har skjutsat fram och tillbaka eftermiddagar och sena nätter eller snarare tidiga mornar. Men han tyckte det var jättekul och ni som känner Johnny sen han var liten förstår vilken bedrift detta är för honom att lyckas vara uppe så sent/tidigt.


Sen har jag och Håkan tillsammans med ett gäng goda vänner varit i Fjugesta på farsen "Rakt ner i spat" och efter det blev det lite mat. Vädret kunde ha varit bättre men vi lyckades få sittplatser under tak. Bilderna är lite dåliga, dom är tagna med mobilen.




Hoppas på lite mer sticknings och knyppel tid framåt, men ska fortsätta att renovera så vi får väl se hur tiden räcker till.


Inga kommentarer: